Mijn eerste reis - Reisverslagen van Kim Hakvoort - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van Kim Hakvoort - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis

Waauw! Het is 31 januari 23:40. Dat betekent, dat over 20 minuten de dag van vertrek is aangebroken. Zaterdag 1 februari vertrek ik samen met Rochelle en Marleen naar Paramaribo in Suriname! Ik heb er ontzettend veel zin in, ondanks de spanning die erbij komt kijken. Ik ben blij dat ik besloten heb dit grote avontuur aan te gaan en mijn eigen ontdekkingstocht te gaan maken. Ik zal veel positieve en negatieve verrassingen tegen komen, leuke mensen ontmoeten, lieve kinderen les mogen geven en heel veel leren over het land en mezelf!

Deze hele week stond in het teken van de reis. Ik had inmiddels al anderhalve week niks meer voor school gedaan en werd daar een beetje zenuwachtig van. Ik ben tenslotte ook aan het afstuderen en besloot daarom om op woensdag 29 januari voor het laatst een hele dag op school te gaan werken, alle boeken in te leveren en vervolgens even te stoppen met het afstudeeronderzoek. Komende drie maanden ga ik me namelijk bezig houden met de minor internationaliseren. Onderzoek doen en lesgeven zijn daarbij de twee belangrijkste dingen. Ik mocht helaas nog geen contact opnemen met mijn basisschool van het bestuur, maar schat in dat ik op de maandag, dinsdag en woensdag stage ga lopen. Godzijdank zijn de lestijden daar aangenaam en zal ik dagen draaien van ongeveer kwart voor acht tot kwart voor één. Het klimaat zal daar een van de grootste verschillen zijn met Nederland, vandaar dat de kinderen 's middags niet naar school gaan. Vier dagen in de week vrij is dus niet mis. Tijd voor relaxen en veel leuke dingen doen! Ik hoop dat ik snel op mijn plek zit daar en flink kan genieten!

Mijn volgende verslag zal uiteraard vanuit het heerlijke Paramaribo, waar het inmiddels 35 graden warmer is dan in Nederland! Lijkt me overigens heel raar om van het vriespunt naar zulke hitte te gaan.

Ik denk dat ik nu maar eens moet gaan slapen.. morgen gaat om half zes/kwart voor zes de wekker! (Aii!)

Liefs Kim

Recente Reisverslagen:

19 April 2014

Brownsberg

31 Maart 2014

Slapen in een hangmat!

17 Maart 2014

Party party!

13 Maart 2014

Galibi en 21!

05 Maart 2014

Een maand verder..
Kim

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 13888

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Rondreis Zuid-oost Azië Marvin & Kim

01 Februari 2014 - 29 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: