Onze reis begint! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kim Hakvoort - WaarBenJij.nu Onze reis begint! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kim Hakvoort - WaarBenJij.nu

Onze reis begint!

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Februari 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal!

We zijn inmiddels al een paar dagen in het mooie Azië. De eerste dagen in Kuala Lumpur zitten er alweer op en zijn goed bevallen. In tegenstelling tot de reis, waar we wat minder geluk mee hebben gehad. Afgelopen maandag, 2 februari, vlogen we vanaf Schiphol naar Istanbul. Hier moesten we overstappen op een groter vliegtuig. Alles verliep soepel totdat we aankwamen op het vliegveld van Istanbul. Op de grote borden zagen we dat onze vlucht naar Kuala Lumpur 2 uur vertraging had. Dat was even balen maar ach, wij vermaken ons wel. Het werd al snel duidelijk dat het niet bij 2 uurtjes bleef, want kort daarna stond aangegeven dat we maar liefst 5 uur vertraging hadden.. daar zit je dan met je goede gedrag. Tot overmaat van ramp werd Kim ineens super beroerd en belandde al snel in een wc-hokje. Overgeven en nog wat meer.. pfoe na 20 min. was het ergste voorbij en konden we ein-de-lijk gaan boarden. Uiteindelijk stegen we, na 6 uur wachten, om 7 uur 's ochtens i.p.v. 1 uur 's nachts de lucht in. 10 uur vliegen nog. Een beetje later dan gepland kwamen we midden in de nacht aan in ons hotel in Kuala Lumpur. Wat waren wij blij want wat was het een lange reis.
Maaar, genoeg over ons eerste avontuur. Het hotel was super en de stad is erg mooi. We keken onze ogen uit en zweetten ons een ongeluk door het vele lopen in de hitte. Even wennen nog aan het weer. De eerste dag gingen we zelf op pad en konden we ons aardig goed redden door de centrale ligging van ons hotel. We hebben China town bezocht, zijn naar de central markt geweest (waar we overigens een heerlijke wrap hebben gegeten) en hebben Merdeka (een gebied met o.a. vrijheidsplein, bekende fontein en allerlei gebouwen die iets voorstellen) afgestruind. Weer op onze hotelkamer gekomen, zijn we allebei in slaap gevallen door de toch wel drukke dag en jetleg. Na een klein tukje zijn we wezen eten in een straat met alleen maar Aziatische eetgelegenheden. We werden zowat van de straat getrokken naar een tentje omdat iedereen hun menukaart aan het verkopen was. Heel apart om te zien. Ook hebben we 's avonds de Petronas towers bezocht. Dat was écht prachtig in het donker met al die lichtjes.

Gister hebben we een tour door de stad met de, jawel, hop on hop off bus gemaakt! Lekker de toerist uitgehangen maar wederom wel veel gezien. Het nationale monument, wat erg indrukwekkend was, een moskee, wezen lunchen bij het grootste vogelpark van de wereld (overigens niet in geweest), weer bij de Petronas towers geweest en genoten van het uitzicht vanuit de Kuala Lumpur toren. We hebben dus een goede indruk van de stad gekregen en zagen bovendien leuke verschillen. De mensen waren erg aardig en je kunt ontzettend veel doen. Het meest voorkomende geloof in Maleisië is de Islam, we zagen dan ook heel veel vrouwen met hoofddoeken of zelfs helemaal bedekt met grote zwarte kleden. Het verkeer is erg druk en als je niet een beetje brutaal bent en gewoon een keer oversteekt sta je na een kwartier nog te wachten.

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we aan het begin van de middag begonnen aan ons volgende avontuur. Backpack weer op de rug en op naar Hong Kong! Inmiddels is het hier alweer nacht en zijn we goed en wel aangekomen in ons hostel. Een kleine 4 uur gevlogen en 45 min. met de bus. Dit keer niet zo luxe maar we redden ons prima op een kamertje van 9 vierkante meter. Wel zitten we aan dé straat van de wijk Kowloon. Nathan road. Woaah wat is het hier druk. We zijn allebei heeel benieuwd wat de komende dagen in Hong Kong ons gaat brengen. Jullie horen het binnenkort!

Veel liefs vanuit Hong Kong,
Marvin en Kim

• 06 Februari 2015 - 19:11

Nicole En Maud:

hey Kim en Marvin,

Wat geweldig om jullie avontuur te lezen, klinkt allemaal goed.
    We zijn eigenlijk best een beetje jarloers

• 06 Februari 2015 - 19:51

Nathalie:

Hoi Kim en Marvin! Echt super dat jullie in zo'n korte tijd al zoveel hebben beleefd! Noog heel veel plezier samen. Xx

• 06 Februari 2015 - 22:23

Doreth:

Wat leuk om dit allemaal te lezen! Heel veel plezier nog samen!!!

• 06 Februari 2015 - 22:31

Gerard Philipsen:

Hallo jullie daar.
    Zo kort daarginds en dan al zoveel meegemaakt.
    Dat beloofd wat voor het vervolg, we blijven jullie volgen.
    Dus veel schrijven hoor.
    Heel veel kusjes van ons.

• 06 Februari 2015 - 22:33

Bernice:

Hoii,,

Ik zit hier in Curacao jullie verhaal te horen en dat is natuurlijk genieten:)
    Super leuk dat jullie allemaal dingen aan het doen zijn en dat Kim zich al weer een stukje beter voelt..

We appen en ik zie jullie over drie maanden weer

Heel veel succes, plezier en vooral genieten van jullie reis en van elkaar

Liefs, Bernice

• 06 Februari 2015 - 22:33

Bernice:

Hoii,,

Ik zit hier in Curacao jullie verhaal te horen en dat is natuurlijk genieten:)

We appen en ik zie jullie over drie maanden weer

Heel veel succes, plezier en vooral genieten van jullie reis en van elkaar

Liefs, Bernice

• 07 Februari 2015 - 09:23

Ingrid:

hey Kim en Marvin.

Fijn dat jullie dit reisverslag bij gaan houden, erg leuk om te horen waar jullie allemaal uithangen en de foto,s te zien.
    Wat vervelend dat jullie vertraging hebben gehad en kim dat jij ziek bent geweest. Hopelijk gaat het de rest van de reis goed.

Laat gauw weer wat van je horen

Veel liefs Inge xxx

• 07 Februari 2015 - 17:09

Oma Hakvoort :

Lieve kim en Marvin ik heb al veel van jullie reis gelezen
    Nu schrijf ik een bericht vanaf mijn tablet.
    Het gaat jullie goed kan alles zelf volgen.
    Liefs oma

• 07 Februari 2015 - 17:12

Marion:

Hoi Kim en Marvin
    Lekker weer lezen op waar ben je.nu
    we hopen dat jullie een heerlijke tijd hebben en zo te lezen lukt dat aardig
    Geniet maar lekker

Marion

• 09 Februari 2015 - 14:31

Mia Garstenveld:

Hallo Kim en Marvin.
    Wat leuk om jullie wereldje vanuit de Achterhoek te kunnen volgen. Veel plezier en geluk op jullie reis door Azië.

een lieve groet, Mia

• 15 Februari 2015 - 15:57

Gusta Niggebbrugge:

Ha kim en marvin,
    Leuk om te kunnen lezen wat jullie zoal beleven!
    Er zullen zich ongetwijfeld nog vele verrassingen voordoen.
    We wensen jullie in ieder geval heel veel plezier!
    Groeten, Gusta en Bastiaan